early poetry

early poetry

I do not like chaos, therefore I am in this quiet room
I do not like lonely, so I listened to this music
I enjoyed the moments of silence
I passed the turn alone
can not stop my mind and my fingers continue to dance
the letters do not appear strung
find a gap between the tangled threads, trying to rhyme
outburst to the wall of ignorance
broken, scattered, shiny
I was nervous again
whereas I want it wasted in the end times
please lay me
for I can dream again
about a sense of longing
about a passionate heart
about the ideals that brave
on a strong footing
and about which I dreamed of happiness
I love a good time ... where I can always be with you







puisi awal tahun

aku tak suka kericuhan, karena itu aku di kamar hening ini
aku tak suka kesepian, karena itu aku mendengarkan musik ini
kunikmati detik-detik kesunyian
kulewati pergantian sendirian
pikiranku tak bisa berhenti dan jemariku terus menari
huruf-huruf tak terangkai bermunculan
mencari celah diantara benang-benang kusut, mencoba menjadi sajak
luapan emosi terbentur dinding kebodohan
pecah, berserak, berkilau
aku kembali gamang
sedangkan aku ingin itu terbuang di akhir jaman
tolong rebahkan aku
agar kubisa bermimpi kembali
tentang perasaan rindu
tentang hati yang menggebu
tentang cita-cita yang gagah
tentang pijakan yang kuat
dan tentang kebahagiaan yang aku impikan
aku mencintai saat yang tepat...dimana aku bisa selalu denganmu

Comments

Popular posts from this blog

God is the best designer

Resensi Buku "Putusin Nggak, Ya?" - my style

among cockroaches, connections, and birthday....